Ruokailu

Luomu- ja lähiruokaa omasta keittiöstä

Keittiömme raaka-ainevalintoja ohjaa vahvasti luomuruoan ja kotimaisen lähiruoan suosiminen. Näillä valinnoilla haluamme olla tukemassa alueemme pieniä tuottajia ja kotimaisen ruokatuotannon jatkuvuutta. Haluamme myös suosia valinnoissamme mahdollisimman puhtaasti ja ekologisesti tuotettuja raaka-aineita, joita kotimainen lähiruoka ja luomuraaka-aineet parhaimmillaan edustavat.

Lappeenrannan steinerkoulun keittiö on mukana Portaat Luomuun ammattikeittiöohjelmassa. Käytämme päivittäin runsaasti luomuraaka-aineita ruoanvalmistuksessa ja olemmekin yltäneet jo portaikon korkeimmalle askelmalle. Pyrimme myös jatkuvasti kehittämään luomuraaka-aineiden hankintaketjuja laajentaaksemme luomuruokatarjontaamme yhä edelleen.

Ruokalistasuunnittelussa noudatamme yleisiä kouluruokailusta annettuja ohjeita ja suosituksia. Käytämme runsaasti täysjyvätuotteita sekä kotimaisia vihanneksia ja marjoja sesongin saatavuuden mukaan. Tekemämme ruoka on valmistettu alusta alkaen omassa keittiössämme. Näin voimme varmistaa mahdollisimman puhtaan ja lisäaineettoman ruoan tarjoamisen koulumme oppilaille, opettajille ja henkilökunnalle.

Keittiömme on ketterä ja mukautuva. Päämääränämme on tarjoilla terveellistä ja maistuvaa kouluruokaa joka päivä. Otamme mielellämme vastaan ruusut ja risut liittyen koulumme ruokapalveluihin ja keittiön toimintaan. Sinun palautteesi on tärkeä, jotta voimme onnistua.

Luomutoimittajat

Matintatalon liha: ylämaannaudan luomujauheliha
Kuorttinen: luomu kananmunat
Heikkinen: luomu peruna